fredag 20 maj 2011

Dag 20

Hallå där!
Först vill jag börja med att säga hur jäkla glad jag är idag. Idag känns det otroligt dåliga humöret som bortblåst. Härlig, glad och lycklig vaknade jag idag 1 timma innan jag ställt klockan.
Upp och väga o mäta sig! På 20 dagar har jag gått ner 4,1 kg och -6 cm i midjan. Alltså hallå, jag är så jäkla stolt över mig själv. Nu är det bara 10 dagar kvar och Jarkko skriver att det är de jobbigaste dagarna eftersom kroppen skriker efter vila och mer energi. Men jag ska härda ut! Idag vill jag säga tack till min underbara söta lillasyster som ihärdigt stöttar mig i det här. Hon hejjar på, peppar mig och berättar stolt för andra vad jag går igenom just nu. Underbar kärlek!!

Ikväll tränade jag rätt sent och det var verkligen tomt på gymmet, härligt att få så mycket utrymme.  Har jag förbättrat något kan jag undra? Ja det har jag. Vad gäller crossmaskinen kommer jag numera upp i 116/117 kal per 10 min. Underbart, med tanke på att jag starta på typ 100, öka till 105, sen 110 o nu 116. Ska nog nå 120 innan tiden för detta är slut.

Känner mig stark, är inte rädd för att öka vikter och ta i mer. Känns riktigt härligt! Måste erkänna att jag gillar att titta mig i spegeln när jag tränar, att se kroppen jobba och på något sätt så orkar jag mer då. Armhävningarna går riktigt bra när jag får se på mig själv samtidigt :-)

En sak till som jag vill dela med mig av. Igår var jag på 2 st olika fester och drack noll alkohol. Gick med mitt glas isvatten hela tiden. Det gick jättebra. Det tråkiga är alla människor som har så svårt att acceptera att man inte dricker på en fest. "men herregud, ett glas kan man väl ta?" var en av många kommentarer. Jag är väldigt glad att jag inte drack någon alkohol! *klapp-på-axeln*

Ha en härlig helg!

1 kommentar: